norrahund

Alla inlägg under maj 2014

Av norrahund , - 31 maj 2014 16:35

jag och smilla åker på tävlingshelg den 27 så ni kan ju gissa om jag är nervös .
smilla är i bra form och bra kondis.... men hon har mer j'vla energi än nånsin nu när gräset är framme och allt hon ba älskar att springa på gräs kan man säga .
ja så nu jobbar jag mer på att få ner allt extra i henne till utställningen eftersom vi inte kommer att tävla agility i sommar det är först nästa sommar .
så vi får se hur det går då.

mer info om tävlingarna kommer i veckan

Av norrahund , - 31 maj 2014 16:31

hemma från norge igen då sätts bloggen igång alltså

Av norrahund , - 15 maj 2014 17:06

  sassi:min dröm hund den underbaraste jag saknar henne super mycket

  kajsa:åå VÄRDENS BÄSTA FÅGELHUND hon blev endast 5 år saknar henna min lilla bruning kajsa var dock inte min egna hund utan familjens fågelhund hon var en ung hund som hade hela livet framför sig . kajsa dog med en sjukdom då det var vi som valde att ta bort henne då hon led med de

  trixa: en super duper bra älghund min pappas näst bästa hund hon blev 12 år när hon dog med en tumör i magen saknar henne så mycket

  RONJA: hunden som jag växte upp med jag saknar henne så jävla mycket det finns bara en sån hund hon var serri en drömhund en sagohund alla vill ha en sån saknar henne sååå myyyyycket     ronja dog som 13 år då hon blev så gammal och vi var tvungen att ta ett beslut som ingen vill







då har ni fått se våra gammla hundar ni har ju inte hört så mycket om dom


Av norrahund , - 9 maj 2014 17:44

jag nämde 'sassi' i ett inlägg då jag fick en fråga om det var min ena hund

det är faktiskt så att sassi var min älskade hund som jag saknar varje dag .

Tänkte berätta lite om henne och hur hon dog


sassi var då min egna jakt hund med henne skulle jag få jaga prova på vilt osv. sassi var en wahtelhund

JAg köpte sassi som valp då hon redan var uppfostrad osv sassi var 8 månader när hon kom till vår familj .

Sassi kom snabbt in i flocken och hon var MIN dröm hund jag lovar hon var den snällaste och bästaste hunden

sassi hade problem med hjärtat då jag fick henne väldigt billigt men då ägaren sa att 'hennes blåsljud i hjärtat skulle försvinna '  jag var såhär svin glad jag hade ju köpt en egen hund med helt egna pengar det var COOLT


då det var agusti i mitten sassi hade blivit 1 år och allt var perfect så fem dagar senare...


Jag och sassi skulle ut och springa 'som vanligt' så när vi kommer utur spåret och ska hemmåt så kommer det en stor hund .sassi blir rädd och springer iväg , jag ringer min mamma och vi letar och ropar efter henne .


tio minuter senare ringer det och det är folk från ichotel som säger att dom hittat sassi död


vi åkte dit hon var sten död jag klarade serriöst inte att titta på henne jag höll serriöst på att gråta sönder

.

VI tog hem  henne i bilen till vårt hem då mamma och min syster fixade en låda jag var på mitt rum och grät (då skrev jag på min fönsterbräda 'RIP SASSI* det står kvar än idag )


på kvällen så fick mamma med mig ut till gargaset där hon låg

jag kommer ihåg allt

jag gick in sakta och när jag såg henne kunde jag inte hålla mig att se sin hund ligga död i en låda jag kan säga att det var nätan som att jag ville ligga bervid henne
.iaf jag satt vid henne jätte jätte länge och bara grät så hela byn hörde säkert .

sen på natten då jo

jag hörde röster som sa att det var mitt fel och att hon kom hem helt blodig och att jag måste dö osv massa såna saker
.

jag var ledsen länge då det var dags att hitta en ny hund (kan berätta det senar)


jag kan säga att jag är ledsen än i dag och kan helt plötsligt bryta ihop på kvällarna och bara gråta av saknad

hon betydde värkligen allt för mig

jag säga att detta är värkligen jätte jobbigt för mig att skriva detta jag får tårar .

sassi han bara bli 1 år och 5 dagar

om ni vill veta mer om sassi får ni fråga på komentarer

jag kan säga att jag kommer ihåg hur allt var den dagen och hur exakt allt hände.   det var alltså det här jag skrev den dagen allt hände och detta fotade jag nyss.

  min ängel





jag hoppas du har det bra mittt hjärta änglar tar hand om dig

Av norrahund , - 5 maj 2014 15:25

jo jag skaffade en (blogg) kik då mina läsare kan skicka frågot och få direkt svar istället för att behöva vänta tills jag kan svara på kommentarer
då min kik heter norrahund . så det är bara att ställa frågor och vissa frågor som jag villl svara ordentligt på svarar jag kke på bloggen vem vet:)

Presentation


vällkommen till min hund blogg här kommer jag skriva om hundar. mina hundar som är en belgisk groendael svenskvitälghund jag visar även övningar och hundsport mina mål är komma till dom stora tävlingarna med min unghund smilla (belgaren)
norrahund@spray

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Redgoblin`s my (smilla)

  smilla är då en belgisk groendael.

smilla kommer från luleå  .smilla fick jag som min helt egna brukshund då jag vill utvekla mig själv inom agility och lydnad

då blev den rasen perfect

själva smilla är väldigt

snabb,smidig,stressad kan hon bli , övertaggad, stark hund

smilla är 1 år och vi kommer ut på tävlingsbanorna i december då hon är 1,8 år

när smilla var 12 månader då redan kunde hon allt på agility banan utom slalom så hon har de i blodet kanske ;)

smilla drar jag även med på vintern så  vi är inte alltid på banan

 

fjällborgens anja

  anja är en svenskvitälghund .

anja är familjens jakthund hon har vi tagit själv av våran trixa som vi tog bort föra året.

anja är en jakt hund som är super i skogen .

hemma är hon väldigt lugn och fin

men i träningen är hon lyhörd och rolig och snabb .

med anja tränar jag agility och gjort de länge så hon är super på banorna

men nu när jag har smilla blir de inte så mycket men hon tränar varje dag då jag är uppe på agility banan ungefär varje dag med smilla så då kör vi lite
.

men som sakt så är anja en jakthund

och 6 år

Agility sporten

agility är en fartfylld sport med de kräfs en del träning i föraren och hunden .

hunden måste vara minst 12 månader för att börja träna agility och 18 månader för tävlingar .

i agility banorna finns de.

balansbomen

hopphinder

långhoppet

olika storlekar på tunnlar

Ahindret

vipen

säcken

och sen finns de några till.

 

agility handlar om tid den snabbaste vinner .

man måste själv ha efarehet 

alla kan träna och tävla agility man behöver bara träning

många hundälskar drar sig till agility eftersom den är rolig .

men de är väldigt väldigt viktigt att du och hunden har kul.

 

där fick ni lite fakta 


Ovido - Quiz & Flashcards