norrahund

Alla inlägg under februari 2014

Av norrahund , - 15 februari 2014 16:25

300kr    västen    är till hundar och är en spårväst som det står sbk på (svenskabrukhundsklubben) den kostade 69kr halsbandet kostade 149krdenna     jacka kostade 500 kr men det var 20 % på den den är jätte bra och snyggdessa chaps kostade 349 dom är supper snygga längtar till jag ska börja rida med dom  denna kostade ca 35kr den har man godis i när man tränar jag köpte även en klicker för ca 30 kr (fick ingen bra bild på den) 

det var typ det jag köpte på hööks men jag hade typ 5 saker mer men dom orkade jag inte fota


de bilderna som är här nere är från gina trico 

49kr   56kr   49kr

det var allt jag köpte på gina trico


  det är var bara tre saker vad jag köpte på dollar jag köpte jätt mycket men jag har typ lite var stans allt så det blev det här jag fotade



jag köpte bara två saker på grangården 29kr  hoppjacka 400kr 

  300kr från skokanonen jag köpte ett par converse



sakerna jag inte fotade:

grangården; vinter rid byxor 300kr

och ridvantar för vintern 200kr

hööks:halsband till aliz 85kr en mössa 100kr

dollar: jag köpte lite allt möjligt men jag slösade ca 200-300kr

cubus: 2 tröjor båda kostade 50 kr

jag har säkert glömt mycket saker men det var (Typ) allt


Av norrahund , - 13 februari 2014 20:58

igår natt kom jag hem från luleå och piteå (bilder på den jag köpt kommer)
jag var där en dag och det var sköjj ett inlägg jag har skrivit för typ två dagar sen kommer upp i morgon

Av norrahund , - 10 februari 2014 22:21

imon en ny dag med nya steg framåt

Av norrahund , - 10 februari 2014 22:19

jag skrev en jätte lång tag men allt försvan den kommer såfall upp i morgon
min vecka ser ut såhär (stallet ,aslan )

måndag :rida ut lättare pass
tisdag:dressyr på banan lättare pass
onsdag: c
torsdag:c
fredaag :lättare pass på banan
lördag:c
söndag:hoppning

ni som undrar vad c står för är det för jag rider bara 4 gånger i veckan det är hans ägare som rider annars .

smillas vecka ser ut så här (hunden)

måndag: inget han ej
tisdag : skidor drag
onsdag: troligen skidor om inte jag drar på tis annars lite fokus
torsdag : fokus
fredag: kanske drag kanske
lördag: dragning om jag inte kör på fre annars fokus
söndag : agility mini

jag har hopptävling den 25/2 önska mig lycka till

Av norrahund , - 5 februari 2014 15:24

1:jag hatar inte skolan men jag hatar läxor och gå upp kl halv 7

2:jag älskar hundsporten

3:jag rider

4:jag gillar att dela med mina tankar på en blogg

5.jag älskar frukt/grönnsaker

6:jag suger på att blogga

7:jag har tre hundar

8:jag har haft ca 6 hundar förut

9:2013 värdens oturs år för mig

10:jag har haft en whactelhund (stavning)

11:jag gillar bara två bloggar

12:jag har varit med om en bilolycka

13:jag hade inte velat säga vart jag bor och efter namn på en blogg

14:jag har haft mycket otur 2012-2013

15:jag har alltid velat ha en egen kennel

16:jag gillar att blogga mer om djur än typ mode och de

 

Av norrahund , - 2 februari 2014 17:42

Hej igår lördag så har smillat fåt dra för första gången hon tyckte det var super skoj .

imon  väntas en lång träningsdag 17.00-20.00 smilla få vila på tisdag det är hon värd. idag fick hon springa på bandet för att mjukgöras lite det tyckte hon var roligt (tror jag).




jaja men idag har jag inte gjort nåt typ jag har bara tittat film och vart ute och fotat lite samma i lördags.


jag längtar så mycket till sommaren och hösten och våren .

sommaren massa tävlingar

våren skida i fjällen

hösten vandring i fjällen <3

jaja vi hörs  


Presentation


vällkommen till min hund blogg här kommer jag skriva om hundar. mina hundar som är en belgisk groendael svenskvitälghund jag visar även övningar och hundsport mina mål är komma till dom stora tävlingarna med min unghund smilla (belgaren)
norrahund@spray

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Redgoblin`s my (smilla)

  smilla är då en belgisk groendael.

smilla kommer från luleå  .smilla fick jag som min helt egna brukshund då jag vill utvekla mig själv inom agility och lydnad

då blev den rasen perfect

själva smilla är väldigt

snabb,smidig,stressad kan hon bli , övertaggad, stark hund

smilla är 1 år och vi kommer ut på tävlingsbanorna i december då hon är 1,8 år

när smilla var 12 månader då redan kunde hon allt på agility banan utom slalom så hon har de i blodet kanske ;)

smilla drar jag även med på vintern så  vi är inte alltid på banan

 

fjällborgens anja

  anja är en svenskvitälghund .

anja är familjens jakthund hon har vi tagit själv av våran trixa som vi tog bort föra året.

anja är en jakt hund som är super i skogen .

hemma är hon väldigt lugn och fin

men i träningen är hon lyhörd och rolig och snabb .

med anja tränar jag agility och gjort de länge så hon är super på banorna

men nu när jag har smilla blir de inte så mycket men hon tränar varje dag då jag är uppe på agility banan ungefär varje dag med smilla så då kör vi lite
.

men som sakt så är anja en jakthund

och 6 år

Agility sporten

agility är en fartfylld sport med de kräfs en del träning i föraren och hunden .

hunden måste vara minst 12 månader för att börja träna agility och 18 månader för tävlingar .

i agility banorna finns de.

balansbomen

hopphinder

långhoppet

olika storlekar på tunnlar

Ahindret

vipen

säcken

och sen finns de några till.

 

agility handlar om tid den snabbaste vinner .

man måste själv ha efarehet 

alla kan träna och tävla agility man behöver bara träning

många hundälskar drar sig till agility eftersom den är rolig .

men de är väldigt väldigt viktigt att du och hunden har kul.

 

där fick ni lite fakta 


Ovido - Quiz & Flashcards