norrahund

Alla inlägg under december 2013

Av norrahund , - 25 december 2013 20:15

jag hade ju min bloggpaus men den är över men ändå har jag har läsare konstigt haha

men min jul var bra vi åt mat öppnade jullklappar och tittade kalle anka såklart

ja men i julklapp fick jag en canon eos 1100D så nu blir det mycket foton osv i morgon kommer alla foton

Av norrahund , - 18 december 2013 22:43

det blir en stor bloggpaus jag kommer tillbaka efter jul den 25 dec ha det bra

Av norrahund , - 14 december 2013 14:32

                  

Yes

Av norrahund , - 14 december 2013 14:22

nu är det klart!

Smillas första utställning den 29 december.

jag längtar så mycket

Av norrahund , - 11 december 2013 21:50

                                                  
   anja

1:hon älskar att jaga

2:hon älskar att dra

3:hon älskar att springa

4:hon har forbi för matskolen  

5:hon älskar agility

6:hon gillar snö

7:totalt ÄLSKAR små barn

8:hon är helt vit därför kallar jag henne snö  

9:hon älskar att vara i stugan

10:hon älskar att springa på isen (efter skotern)



                så det var 10 saker ni kanske inte visste om anja


Av norrahund , - 10 december 2013 18:23

Hej jag tänkte skriva lite om anja


Anja fick jag när jag var endast 7 år gammal som alla andra hund tokiga små tjejer stjatade jag på min mamma och pappa tillslut så sa dom ja!  

såklart blev jag överlycklig men då var ju frågan vart ska vi hitta en svensk vit älghund här?

jo min mamma och pappa hade planerat valpar till det året (kommer inte ihåg vad det var för år då ;)

men det var ju en överaskning tillslut sa dom ju och jag blev super glad och bara väntade men det tar ju en tid innan dom kommer ut men den dagen dom kom ut blev jag så glad (mins det som igår)

efter några veckor så var det ju faktiskt dags alla valpar var såld men utom två det skulle komma någon och titta men då var det ju frågan vilken valp kommer dom ta?

jo dom tog inte anja iallafall då var det dags min resa med anja hade börjar jag var så glad att ha en egen hund som jag får utbilda själv (men såklart gick mamma massa kurser inom lydnad med henne)

men lydnad det var inte det jag ville hålla på med då

jag var ju intresserad om dragning och agility

då en dag började jag ju med agility jag satte fram lite hinder och körde på bara.

sen en dag öppnade dom en hundklubb här med agility och lydnads barnor jag blev medlem och vi gick massvis med kurser både agility och dragning

men nu för ett/två år sen stängde dom hundklubben jag blev besviken så mycket jag har lärt mig där

dom var otroligt bra lärare där dom kunde mycket jag tackar för allt

men då var frågan hur kmmer jag träna nu ?

det finns en bana i kiruna men ska man behöva åka 3 mil om dagen för träna

jag åkte och tränade ca 3 gånger i veckan men jag trötnade jag ville nu tävla utställning

men det visade sig att anja hon gick bra men hon VÄGRADE TOTALT visa tänder för dommaren vi försökte många gånger men hon mårrade och fösökte bita (ANJA BITER ALDRIG NÅGON) hon ville verkligen inte då sa jag till min mamma `Det är bara att ge upp* meen mamma sa att utställning varför gå det du kan ju dra med henne och träna agility.

jag forsatte men nu tränade jag hemma jag byggde/köpte hinder det gick bra jag drog med henne

anja blev en otroligt duktig agility hund jag vill tävla henne . jag och anja tränar ännu för fullt 4 gånger i veckan sen drar jag med henne ungefär varje dag

jag är otroligt glad för henne nu jag ångrar inte en enda sekund på all tid jag har lagt ner med henne

nu är anja 5 år och vi tränar endast nu förhoppningsvis börjar vi tävla 2014 lite lätt

anja är helt klart den bästa hunden jag har/haft                  

Av norrahund , - 10 december 2013 18:20

håller på fixar bloggen lite kommer mer inlägg snart

Av norrahund , - 8 december 2013 13:19

hej alla idag har jag bara pluggat har prov i mon och jag har titta på utställningar det kommer ett inlägg senare idag om det.
det kommer även en lite bilder senare

Presentation


vällkommen till min hund blogg här kommer jag skriva om hundar. mina hundar som är en belgisk groendael svenskvitälghund jag visar även övningar och hundsport mina mål är komma till dom stora tävlingarna med min unghund smilla (belgaren)
norrahund@spray

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Redgoblin`s my (smilla)

  smilla är då en belgisk groendael.

smilla kommer från luleå  .smilla fick jag som min helt egna brukshund då jag vill utvekla mig själv inom agility och lydnad

då blev den rasen perfect

själva smilla är väldigt

snabb,smidig,stressad kan hon bli , övertaggad, stark hund

smilla är 1 år och vi kommer ut på tävlingsbanorna i december då hon är 1,8 år

när smilla var 12 månader då redan kunde hon allt på agility banan utom slalom så hon har de i blodet kanske ;)

smilla drar jag även med på vintern så  vi är inte alltid på banan

 

fjällborgens anja

  anja är en svenskvitälghund .

anja är familjens jakthund hon har vi tagit själv av våran trixa som vi tog bort föra året.

anja är en jakt hund som är super i skogen .

hemma är hon väldigt lugn och fin

men i träningen är hon lyhörd och rolig och snabb .

med anja tränar jag agility och gjort de länge så hon är super på banorna

men nu när jag har smilla blir de inte så mycket men hon tränar varje dag då jag är uppe på agility banan ungefär varje dag med smilla så då kör vi lite
.

men som sakt så är anja en jakthund

och 6 år

Agility sporten

agility är en fartfylld sport med de kräfs en del träning i föraren och hunden .

hunden måste vara minst 12 månader för att börja träna agility och 18 månader för tävlingar .

i agility banorna finns de.

balansbomen

hopphinder

långhoppet

olika storlekar på tunnlar

Ahindret

vipen

säcken

och sen finns de några till.

 

agility handlar om tid den snabbaste vinner .

man måste själv ha efarehet 

alla kan träna och tävla agility man behöver bara träning

många hundälskar drar sig till agility eftersom den är rolig .

men de är väldigt väldigt viktigt att du och hunden har kul.

 

där fick ni lite fakta 


Ovido - Quiz & Flashcards