norrahund

Alla inlägg under januari 2014

Av norrahund , - 29 januari 2014 17:23

som alla vet så är det en del jobb med hund eller bror ju faktiskt på vad för hund man har . men om vi tar och pratar om storahundar .

jag har storahundar och jag tycker de är en del jobb man ska träna träna träna för dels att den inte blir ilsken osv .

men innan man köper en hund ska man ju dels läsa på om rasen och är det första hunden läs LÄS mycket om hur det är att ha en egen hund.

alla eller kanske inte alla barn men de flesta vill ha en egen hund såklart är det ju `människans bästavän`

men ett djur är inte en leksak . det är också en levande sak som vi .

hundarna behöver också kärlek och massa lek och bus .

jag tycker man ska ha kunniga föräldrar också så man inte bara tar och köper en hund och inte bryr sig om den . det blir mer och mer vanligt :(

jag tycker värkligen man ska tänka igenom att man kan inte resa och vara borta hela dagarna när man har hund

hoppas ni förstår :)

              mina älskade hundar .

mina ögonstenar

mina stjänor

mitt allt

Av norrahund , - 24 januari 2014 11:01

Hej jag han aldrig blogga igår men idag har jag inga planer iallafall .
Anja ska springa på bandet 20 min .
Smilla ska på träning .
Det är ju -34 här så det blir inomhusträning på klubben kul!:)
Men igår var jag också på träningen gick bättre än jag trodde så glad över min stjärna .
Men till våren ska vi börja agilitykurs .
Men smilla ska jag börja köra in i mars åå det är så länge kvar :).
Men detta inlägg kanske har lite fel stavning jag bloggar från mobilen . Vi hörs ;)

Av norrahund , - 22 januari 2014 20:40

jag har haft mycket bloggar men tillslut valde jag att stana och blogga om en sak .Hundar .

jag har haft en blogg om hästar men slutade efter två månader om det äns . MEn jag är nöjd nu med min blogg jag har ca 14 läsare per dag och är helt nöjd men jag hade såklart velat ha mer läsare men jag är nöjd men 14 det är bättre än 0 .

Jag tycker det går jätte bra med min blogg ibland tar jag bloggpaus men jag stanar inte upp och tar bort bloggen efter jag tycker det är super kul att kunna lägga ut bilder och skriva ut sina tankar på internet och man vet inte ens vem som läser det är lite läskigt men super kul på samma gång.

jag vet att det är säkert någon jag känner som har klickat in på min blogg men jag har faktiskt inte sakt ut den till någon . jag vill inte ha kod på bloggen så inte någon kan läsa men vill hålla det så hemlig som möjligt men man får ju tipsa om den men jag säger inte något till nån hihi. folk får helt enkelt hitta bloggen själv.

Jag har ju ask.fm och jag får daglingen frågor om vad min blogg heter men jag har inte skrivit ut där än men jag måste väll göra det snart :).

men jag valde att ha detta ämne :DJUR: men jag skriver ju också lite vardag och lite mer roliga saker . för jag tycker det blir lite tråkigt att bara läsa om djur hela tiden.

men jaja jag har nog inte mycket mer att säga så hejdå :)   min helt klart favorit blid på Anja <3


Av norrahund , - 21 januari 2014 18:12

          Anja är hunden alla vill ha hon är helt perfect . jag kan inte ens tänka att en dag måste jag lämna dig :(

det är hon jag fick lära mig grunderna det var hon jag skulle utbilda helt SJÄLV och jag lyckades .

jag är iallafall nöjd . AGILITY det älskar hon  LYDNAD samma där. jag och anja passar vi båda älskar agility och tävla och lydnad

Anja kan man lita på till 110%

hon skulle aldrig göra något dumt jag älskar henne sjukt mycket

Love uu Anja



Av norrahund , - 21 januari 2014 18:07

vet att jag måste bli bättre på att  blogga men hinner inte så här ser mina dagar ut

kommer hem från skolan vid typ 3 tiden

stallet till 6

hundarna ska träna till halv 8

plugga till 10 men ska börja blogga mycket mer nu

min  statistik är rätt hög tack!

Av norrahund , - 17 januari 2014 14:56

idag är det ju fredag som alla vet (hoppas jag ;) ) har inga planer idag så jag passar på att blogga och ladda upp massa bilder osv men i veckan har jag bara pluggat osv och tränat hundarna såklart men det har vart typ -30 varje dag så har inte velat göra något annat men men

Av norrahund , - 12 januari 2014 12:14

!

Presentation


vällkommen till min hund blogg här kommer jag skriva om hundar. mina hundar som är en belgisk groendael svenskvitälghund jag visar även övningar och hundsport mina mål är komma till dom stora tävlingarna med min unghund smilla (belgaren)
norrahund@spray

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Redgoblin`s my (smilla)

  smilla är då en belgisk groendael.

smilla kommer från luleå  .smilla fick jag som min helt egna brukshund då jag vill utvekla mig själv inom agility och lydnad

då blev den rasen perfect

själva smilla är väldigt

snabb,smidig,stressad kan hon bli , övertaggad, stark hund

smilla är 1 år och vi kommer ut på tävlingsbanorna i december då hon är 1,8 år

när smilla var 12 månader då redan kunde hon allt på agility banan utom slalom så hon har de i blodet kanske ;)

smilla drar jag även med på vintern så  vi är inte alltid på banan

 

fjällborgens anja

  anja är en svenskvitälghund .

anja är familjens jakthund hon har vi tagit själv av våran trixa som vi tog bort föra året.

anja är en jakt hund som är super i skogen .

hemma är hon väldigt lugn och fin

men i träningen är hon lyhörd och rolig och snabb .

med anja tränar jag agility och gjort de länge så hon är super på banorna

men nu när jag har smilla blir de inte så mycket men hon tränar varje dag då jag är uppe på agility banan ungefär varje dag med smilla så då kör vi lite
.

men som sakt så är anja en jakthund

och 6 år

Agility sporten

agility är en fartfylld sport med de kräfs en del träning i föraren och hunden .

hunden måste vara minst 12 månader för att börja träna agility och 18 månader för tävlingar .

i agility banorna finns de.

balansbomen

hopphinder

långhoppet

olika storlekar på tunnlar

Ahindret

vipen

säcken

och sen finns de några till.

 

agility handlar om tid den snabbaste vinner .

man måste själv ha efarehet 

alla kan träna och tävla agility man behöver bara träning

många hundälskar drar sig till agility eftersom den är rolig .

men de är väldigt väldigt viktigt att du och hunden har kul.

 

där fick ni lite fakta 


Ovido - Quiz & Flashcards